Webcam ile Hareket Algılama ve Kaydetme Programı

WebCam Hareket Kaydet Programı v0.1

Program, genel olarak WebCam ile hareket algılamakta ve hareketli cisim gördüğünde ,cisim görüntüden çıkana kadar AVI video formatında kaydetmekte.Cisim görüntüden çıktığında ise kayıt işlemi durmakta.Programımız genel olarak güvenlik kamerası sistemlerinde kullanılabilir.

Programımım Download Etmek için Tıklayın.


Programımı ve AForge Motion-Detecting Frameworkünü Anlattığım Bitirme Raporumu görmek için Tıklayın.




Programım ekran görüntüsü :



Devamı için ;

Merhaba Arkadaşlar

Bitirme çalışması olarak hazırladığım programımı ve program kodlarını sizinle paylaşmak istedim.



Programımım Adı : WebCam Hareket Kaydet programı v0.1

Programımı C#.Net 2005 kullanarak kodladım.

Program yazımında kullandığım Motion-detecting framework ise : http://code.google.com/p/aforge/



Programın kısa özeti;

Programım genel olarak WebCam ile hareket algılamakta ve hareketli cisim görüntüden çıkana kadar kaydetmekte.Yani bana ödevi veren hocam böyle özetlemişti.



Bende uzun uğraşlar ve araştırmalar sonucunda böyle bir programı yapabildim. şimdi de sizinle paylaşmak istiyorum.



Özetlersek.Program ;

1-Webcam üzerinden görüntü almaktadır.

2-Bu görüntüde hareketli bir varlık algıladığında , bu varlık görüntüden çıkana kadar görüntüyü kaydetmekte.

3-Eğer webcamden gelen görüntüde herhangi bir hareket yoksa , görüntü kayıt işlemi yapmamakta.görüntü ise görüntülenmekte.

4-Program kayıtlı videolarada kolay ulaşılması için video adlarını listelemekte.

5-Görüntüler AVI uzanıntılı kaydedilmekte

6-AVI uzantılı başka videolarda oynatılabilmektedir

7-Program Hareketli cisimleri vurgulayarak göstermekte.



Aslında arkadaşlar programımı tüm detaylarıyla anlatığım tezimi yukarıdan indiebilirsiniz.

Ben burada sadece harekete algılama ve kaydetme kısmını anlatacağım.



Yapacağınız çok basit

Önce “Aygıt Seç” toolbarını tıklayalım ve webcam aygıtımızı seçelim.

Daha sonra “Hareket Menüsü ->Hareket Algıladığında Kaydet” sekmesini seçerek , programımızın hareketi algılama ve hareketli görüntüyü kaydetme özelliğini açmış oluyoruz.Böylece programımız hareketli ceisimleri kaydetmeye başlıyor.”Tamam ” butonuna basana kadar program kayıt yapmaya devam ediyor.”Tamam” butonuna basıldığında ise kayıtlı tüm videolar liste kutusunda listeleniyor.Böylece kayıt edilen videolara erişim kolay bir şekilde program içindende sağlanıyor.



Aslında arkadaşlar programım içinde anlatmak istediğim bir diğer özellik ise “Duyargaç Modelleri” Menüsü.Burada hareketli cisimleri vurgulamak için farklı modeller var.programımızın ekranlarında görüntü varken bu duyargaçları seçerseniz görüntüde hareketli cisimlerin vurgulandığını net bir şekilde görebilirsiniz.Bir ekran görüntüsüyle daha iyi açıklayabiliriz.



“Duyargaç Modelleri“ menüsünden “Dikdörtgen” seçildiğinde görüntüdeki hareketli cisimler şu şekilde görüntleneceklerdir.





Şeklinde görüntülenecektir.



Programımı kısaca özetledim.Eğer daha detaylı açıklama isterseniz yukarıdaki linklerden raporuda indirebilirsiniz.inşallah beğenmişsinizdir.Programımda elbette eksiklikler var.5 haftalık bir sürede (yaz okulu içinde) bitirmek zorundaydım.Bu nedenlede unutuklarım ve eksik yerler mutlaka vardır.



Programım ile görüşlerinizi bekliyorum.Her türlü eleştiriye açığım.

Kolay gelsin arkadaşlar.

ALINTIDIR: www.kglz.com

3 yorum:

  1. Hocam süper olmuş ben test ettim onaylıyorum programı sadece parlak nesnelere karşı bir zaafı var.

    YanıtlaSil
  2. kardesim kolay gelsin projeni cok begendim ben bu projeni kullanmak istiyorum ama kırmızı dikdörtgen içine alınan yerlerin koordinatları gerekiyor yardımcı olursan cok memnun olurum. birde bitirme raporunun linkini yeniler misin hala elinde mevcutsa

    YanıtlaSil
  3. hocam kırmızı dikdörtgenlerin koordinatları ve bitirme raporunuz lazım gönderirseniz cok memnun olurum

    YanıtlaSil