Dilenci=İnsan Sarrafı

Dilenciler hiç de azımsanmayacak kadar fazlalar büyük şehirlerde… Dilenerek para kazanmaya alışmış birisinin tövbe edip imana gelmesi, alın teriyle para kazanmak istemesi sanırım mümkün değil… Yani bu işe girişenler yıllarını veriyorlar buna… Yılların tecrübesiyle de insanları çok iyi biliyorlar, insan sarrafı oluyorlar… Kimin para vereceğini, kimin vermeyeceğini gözünden anlıyorlar… Özellikle yanına kadar gelip para isteyenler… Bir gün dershane çıkışı duraktayım, otobüsün kalkmasını bekliyorum(yani şoförü bekliyorum)… 45-50 yaşlarında bir kadın başı önünde eğik bir şekilde yaklaştı, elinde mavi bir kova(alaturka tuvaletlerde kullanılanlardan); dualarla giriş cümlesini yapıp amacını belli etti. Ama yüzüme bakmıyor, başı önüne eğik… Bense öne eğdiği başına kaşlarım çatık bir şekilde bakıyorum… Dualarını bitirdikten sonra kafasını kaldırıp yüzüme bakıyor ve bana bakmasıyla arkasını dönüp gitmesi bir oluyor… Yüzümdeki dövecek gibi bakıştan ürktüğünden mi yoksa para vermeyeceğimi anladığından mıdır bilmiyorum… Öğrenci adamdan para dilenen birisine bir çatık kaş az bile, kızılcık sopasıyla kovalamak lazım bu tür insanları(gerçi öğrenci olduğum anlımda yazmıyor ama kendi parasını kazanan bir insan duruşu da yoktu bende, elimdeki çantayla)… O da yetmez Erkut Abi’ye devretmek lazım bu dilencileri…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder