FOTOĞRAF TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ

Fotoğraf yükleme-paylaşma sitelerinde yazılan yorumların aslında ne anlamlara geldiğini gösteren bir sözlük bu sözlük...Son günler de özellikle birbirine yaranmaya çalışan kişilerin (ki bunlara fotoğrafçı demedim farkettiyseniz) fotoğraflar hakkındaki ilginç yorumları gerçekten büyük bir komedi oluşturuyor..İşte onlardan bazıları :

'Yaklaşık 15 yıldır fotoğraf çekiyorum, halen bu işi amatör bir ruhla yapıyorum, iddiam yok ben bir amatörüm...'
Meali : Fotoğraflarımı eleştirmeyin, dedik ya amatörüz !

'Kendim için fotoğraf çekiyorum.'
Meali : Ben anlamıyorum ne çektiğimden, sen nerden anlıcan? Kasma hiç !


'Değerli eleştiriniz için çok teşekkür ederim.'
Meali : Allah cezanı versin, sen nerden çıktın şimdi?!

'Photoshop müdahalesi mi yaptınız?'
Meali : Hile hurda mı var fotoğrafınızda?


'Biraz keskinlik, biraz renk ayarı ve biraz gölge verdim, başka bir müdahalede bulunmadım.'
Meali : İnşallah diğer yaptıklarımı farkeden biri çıkmaz.

'
Fotoğrafta PS kullanılmasına karşıyım!'
Meali : Bu programı öğrenemedik gitti, iyi mi? ...


'Siyah beyaza çevirdim fotoğrafımı, çok seviyorum siyah beyaz fotoğrafları.'
Meali : Normal hali birşeye benzemedi, bir de böyle denedim.

'Dijital makine üreticileri bizi sömürüyorlar, devamlı yeni model yeni ekipman çıkartıyorlar.'
Meali : Para denkleştiremedim, yeni model alacam yoksa.


' Üstadım...'
Meali : Beni kolla ve koru...

‘Rica ederim, ne üstadı?'
Meali : Yemez.


'Günlük hayattan çok doğal bir kare, tebrik ederim'
Meali : Ben daha iyisini çekerim.

'Kadraj harika!'
Meali : Croplamış alttan üstten.


'Çok güzel bir an karesi.'
Meali : Eşşek sansı var.

'Sımsıcak bir fotoğraf. Bir şiir yazıyorum duygularımı paylaşan.'
Meali : Sevgilim yok, sıyırdım...


'Kendimi sanki orada hissettim.'
Meali : Nerden akıl etmiş orada çekmeyi ya

'Modeliniz ile harika bir iş çıkartmışsınız.'
Meali : Ben de böyle bir model olacak, var yaaaa...


'Fotoğraf yarışmalarına karşıyım.'
Meali : Paçam yemiyor.

'Çok net, çok canlı, harika bir kompozisyon.'
Meali : Bir halta benzemiyor.


'Sizin gibi bir fotoğrafçıdan bu sözleri duymak gurur verdi.'
Meali : Çok kalmaz, bir iki ay sonra geçerim seni.

'Nefis bir fotoğraf ama keşke şu sağdaki araba girmeseymiş karenize.'
Meali : Girdi miii?


'Teşekkür ederim ama o tarafı almasaydım bu kez bina görüntüsü eksik kalacaktı.'
Meali : Senin var yaaa....!

‘Anlıyorum, zaten ben temenni olarak demiştim, çekim koşullarınızı bilemem elbette.'
Meali : Ha ha ha! Sıvamış iyice...


' Teşekkür ederim.'
Meali : Eh! Sen fotoğraf yüklersin elbet...

"Fotoğrafıma Dokunma"

1 yorum: