Yeni Açık Öğretim Bölümleri geliyor, kayıt silme kalkıyor.

ÖSS'yi kazanamayanlara iki müjde



Sınav kabusundan geçemeyen ve bu yüzden üniversiteli olamayan gençler artık üzülmesin.


Açıköğretim'de Uluslararası İlişkiler, Felsefe, Sosyoloji gibi 22 yeni bölüm daha açılıyor. Fakültede kayıt silme ise tarih oluyor...

Üniversitelerin örgün bölümlerine yerleşemeyenlerin tercih ettiği Açıköğretim bölümleriyle ilgili Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof Dr. Fevzi Sürmeli'den iki önemli müjde geldi. Sürmeli, yüz binlerce öğrenciyi yakından ilgilendiren yeniliklerle ilgili açıklamalarını Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen Açıköğretim Fakültesi Mezunları toplantısında yaptı.

ÖNEMLİ BÖLÜMLER AÇILIYOR

Rektör, 7 lisans ve 33 ön lisans programıyla eğitim veren Açıköğretim Fakültesi'nin 2009-2010 öğretim yılında 5'i lisans 17'si ön lisans olmak üzere toplam 22 yeni bölümün açılacağı müjdesini verdi. Lisans bölümlerine ek olarak Uluslararası İlişkiler, Felsefe, Sosyoloji, Türk Dili ve Edebiyatı, Konaklama ve İşletme Yönetimi bölümlerinin de ekleneceğini belirten Sürmeli, ön lisans programlarına da şu bölümlerin ekleneceğini açıkladı:

Menkul Kıymetler, İşletme Yönetimi, Spor Yönetimi, Adalet, Fotoğrafçılık ve Kameramanlık, Elektrik Enerji Üretim, Turizm ve Seyahat Hizmetleri, Lojistik, Medya ve İletişim, Radyo ve TV Programcılığı.

ARTIK KAYIT SİLME YOK

Rektör Sürmeli, bundan böyle öğrencinin kendi isteği dışında kayıt silmenin söz konusu olmayacağı müjdesini de verirken; "2 yıl üst üste kayıt yenilemeyen öğrencilerin kayıtları artık silinmeyecek. İsterseniz 6 yıl sonra kaydınızı yenileyebilirsiniz" dedi.

İŞLETMECİLER DAHA BAŞARILI

Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fevzi Sürmeli öğrenim sürelerine bakıldığında İktisat Fakültesi'nden mezun olanların %32'sinin 4 yılda, %25'inin 5 yılda okullarını tamamlarken, İşletme Fakültesinden mezun olanların %37'sinin 4 yılda, %26'sının 5 yılda mezun olduğunu bu verilere bakıldığında İşletme öğrencilerinin İktisat öğrencilerinden daha başarılı olduklarını dile getirdi.

AVRUPA DİL ÖDÜLÜ

Açıköğretim Fakültesi'nin internet üzerinden verdiği Türkçe eğitim hizmetinin de Avrupa Dil Ödülü'ne layık görüldüğünü aktaran Sürmeli, "Belki Avrupa Birliği'ne henüz giremedik ama Avrupa Birliği'ne girmek kadar eğitim- öğretimin ne kadar önemli olduğunu göstermiş olduk. Üniversitemiz şimdiden Avrupalı oldu" şeklinde konuştu.

2 yorum: